تاریخچه سامانه ۱۳۷ شیراز
سامانه ارتباطات مردمی 137 شهرداری شیراز با هدف تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری از بهمن ماه 1381 در شهر شیراز آغاز به کار کرد. در این مرکز گزارش های مردم بصورت دستی ثبت،ارسال و پیگیری می گرید. با استقبال شهروندان ضمن افزایش ساعت فعالیت ،شکایات و درخواست های مردمی با هدف گزارش گیری و تحلیل آماری از سال 1386 در نرم افزار 137 ثبت و به حوزه های مربوطه ارجاع می گردید.این مرکز از سال 1391، بصورت شبانه روزی با جایگزین شدن خط E1 خدمات رسانی خود را ادامه داده، از اردیبهشت ماه سال 1395، ضمن افزایش تعداد کارکنان با نرم افزار جدید،تغییرات و اصلاحات اساسی در عملکرد این مرکز انجام شد.