معرفی سامانه ۱۳۷

معرفی 137
شهروندان در صورت داشتن دغدغه پیرامون محیط شهری  و تمایل به آبادانی  و رفع  مشکلات در سطح شهر، میتوانند به صورت 24 ساعته با مرکز 137 ارتباط برقرار کنند. کارکنان این مرکزدر سه شیفت کاری آماده پاسخگویی به شهروندان و ثبت نظرات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستند. همچنین شهروندان میتوانند طی تماس با مرکز، در خصوص کلیه موضوعات شهر مانند مسیر یابی، خدمات حمل و نقل عمومی، مراسم ها و نمایشگاه ها و... راهنمایی بگیرید. علاوه بر این مرکز 137 در زمینه های  روانشناختی، عوارض و شهرسازی با به کارگیری مشاوران و کارشناسان زبده و کارآمد، اقدام به مشاوره تخصصی می کند.
انتقال مشکلات شهری و درخواست برای رفع آنها از دیگر مواردی است که شهروندان می توانند در تماس با 137 آن را پیگیری کنند، پس از ثبت شکایت خود از طریق کد پیگیری ارسال شده، موضوع خود را تا حصول نتیجه قطعی پیگیری نمایند.
لازم به ذکر است که سامانه 137  شهرداری در زمینه خدمات شهرداری با 50 موضوع کلی مانند فضای سبز، ترافیک وحمل ونقل شهری، خدمات الکترونیکی،  پسماند و فرهنگی واجتماعی و عمران و ...در خدمت همشهریان است.

روش های برقراری ارتباط با مرکز 137
-        تماس تلفنی با مرکز 137
-        ثبت اینترنتی از طریق 137centernew.shiraz.ir
-        ثبت گزارش در برنامه کاربردی سرو
 
روند ثبت درخواست در سامانه به شرح زیر است:
هنگامی که شهروندان درخواستی را به صورت تلفنی یا اینترنتی در سامانه 137 ثبت می کنند، کد پیگیری به صورت پیامک به اطلاع شهروند می رسد. از سوی دیگر در واحد ثبت و پاسخگویی این مرکز درخواست به مناطق و سازمان های مربوطه ارسال و پس ازبررسی کارشناسان اجرایی مبنی بر انجام درخواست، نتیجه درخواست در کارتابل ثبت می شود.
در واحد بازخوردسنجی پس از ثبت درخواست ، در مدت زمان معین با درخواست کننده تماس گرفته می شود و از وی در خصوص سرعت و دقت درخواست ثبت شده نظر خواهی میکنند. این نظرات مستقیما در ارزشیابی و عملکرد مناطق و سازمان های  شهرداری و بهره گیری در اصلاح روند پیگیری درخواست های مردمی مورد استفاده قرار می گیرد.
در واحد پیگیری ویژه پس از انجام مرحله بازخوردسنجی توسط کارشناس بازخوردگیری، گزارش هایی که عدم رضایت شهروند را به همراه داشته یا زمان اجرای آن سررسید شده و هیچ اقدامی در خصوص آن توسط واحد ذیربط صورت نگرفته توسط کارشناس پیگیری ویژه بررسی می شود.
 
راه های ارتباطی شهروندان با سامانه 137 و روند گردش پیام در سامانه تا رسیدن به نتیجه مطلوب به شرح زیر می باشد:

روی خط شهر:
هر ماه طبق زمانبندی پیش بینی شده زمینه حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهراری از طریق سامانه 137 فراهم شده تا بصورت مستقیم و بدون واسطه پاسخگویی شهروندان باشند. در این طرح مدیران بصورت مستقیم پاسخگوی شهروندان هستند و در جریان مشکلات و دغدغه های آنان قرار می گیرند.

گزارش گیری و تحلیل داده ها:
در  واحد آمار تهیه و جمع آوری اطلاعات آماری به صورت ماهانه و فصلی گزارش از تعداد تماس ها و موضوعات و نمودار آماری به تفکیک هر حوزه جهت شناسایی و رفع موارد پر تکرار، خطرساز و...  تهیه و جهت بهره برداری و برنامه ریزی و رفع نواقص به مدیران ارشد ارسال می شود.
دراین واحد تمام فعالیت های مرکز به صورت ماهانه و فصلی و تفکیک هر حوزه جمع آوری و نتیجه به همراه تحلیل و بازخورد به منظور برنامه ریزی دقیق تر در جهت رفع نواقص و مشکلات شهری و بهبود روش های موجود به مدیران شهری ارسال می گردد.

137 و صدا و سیما:
درراستای اطلاع رسانی وآشنایی شهروندان با سامانه 137 به صورت هفتگی ، سه نوبت برنامه رادیویی زنده با عنوان  "شما و 137" و سه برنامه تلویزیونی بنام "دوربین 137" تولید می شود. این برنامه ها با هدف و فرهنگ سازی و آگاهی شهروندان نسبت به خدمات مرکز 137 تولید و تهیه می گردد.
 
نوروز و 137:
هر ساله در ایام نوروز کارشناسان این مرکز علاوه بر ثبت و پیگیری درخواست ها و شکایات شهروندان، به راهنمایی و پاسخگویی گردشگران، زائرین و مهمانان نوروزی می پردازند. غالبا در ایام نوروز عمده فعالیت های مرکز از ثبت درخواست به محور راهنمایی معطوف می شود.
مهمترین و پرتکرارترین موضوعاتی که پرسش های گردشگران و مسافران در خصوص مسیریابی، مراکز اسکان، اماکن زیارتی، گردشگری و تفریحی، پارکینگ ها و... است.
این مرکز در راستای تسهیل پاسخگویی به مسافران و گردشگران امکان ارسال لینک نقشه شیراز، اماکن گردشگری، پارکینگ ها و مراکز اسکان را در سامانه ایجاد کرده است.
 





 

منبع : 137
۶۹۱۸
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است

کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری شیراز می باشد